
Merkezimizde eğitim gören uluslararası öğrencilerimiz, Tarım ve Orman Bakanlığı koordinesinde ülke genelinde eş zamanlı olarak gerçekleştirilen "Orman Benim" kampanyası kapsamında Karaman Beldesi Karaman Kadı Orman Parkı mevkiinde düzenlenen farkındalık etkinliğine katıldı. Programda konuşan Vali Hacıbektaşoğlu, Zonguldak’ın en önemli değerlerinden birinin ormanları olduğunu belirterek, orman yangınlarıyla mücadelenin yangın çıktıktan sonra değil, risklerin ortadan kaldırılmasıyla başladığını ifade etti. En büyük yangınların çoğu zaman küçük ihmallerden kaynaklandığını vurgulayan Vali Hacıbektaşoğlu, ormanların korunmasının ortak bir sorumluluk olduğunu söyledi.
Gerçekleştirilen etkinlikte öğrencilerimiz, orman yangınlarının önlenmesine yönelik bilinçlendirme faaliyetlerine katılarak çevrenin korunmasının önemi hakkında bilgi edindiler. Etkinlik kapsamında orman yangınlarıyla mücadele eğitimi alan öğrencilerimiz; çevre temizliği yaparak atıkları topladı, kuş yuvalarının asılmasına eşlik etti ve doğa yürüyüşü gerçekleştirdi.
Uluslararası öğrencilerimizin doğayla iç içe bir ortamda çevre bilinci kazanmalarına katkı sağlayan bu anlamlı etkinlik, aynı zamanda öğrencilerimizin etkileşim kurmalarına ve sosyal uyum süreçlerine de destek olmuştur.









